Сецесійний дискурс письменників “Молодої музи”
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Анотація
У статті розкривається творчість письменників “Молодої музи” (Львів, 1906-1909) у контексті сецесії
– стилю, що на межі XIX-XX ст. домінував з великою інтенсивністю не тільки в усіх видах творчості, а
й створив своєрідну інтегральну культуру, що тісно взаємодіяла з іншими художніми напрямками
епохи. Прагнення синтезу мистецтв було провідною тенденцією творчості всіх митців “нового стилю”,
тому письменство “Молодої музи” розглядається з погляду його взаємодії із живописом, музикою та
мистецтвом танцю.
This article is devoted to the works of Lviv “Young Muse” (“Moloda Muza”) group of writers shown in the context of Secession (Art Nouveau) of the laute 19th and early 20th centuries – a style that not only predominated in all the types of art, but also developed into a sort of integrative culture encompassing other artistic tendencies of the epoch. Following the modernist principle of art correspondence, the author of this research presents the works of the “Young Muse” members against the background of their analogies in music, dance and painting.
Предметом анализа данного текста является творчество писателей “Молодой музы” (Львов, 1906-1909) в контекстt стиля модерн (сецессионa), который на рубеже XIX-XX вв. доминирувал не только во всех видах искусства, но и создал своеобразную интегральную культуру, тесно взаимодействующую с другими художественными направлениями эпохи. Автор статьи, используя важнейший модернистский принцип correspondance des arts, рассматривает писательство “Молодой музы” через призму его аналогий с музыкой, танцeм и живописью.
This article is devoted to the works of Lviv “Young Muse” (“Moloda Muza”) group of writers shown in the context of Secession (Art Nouveau) of the laute 19th and early 20th centuries – a style that not only predominated in all the types of art, but also developed into a sort of integrative culture encompassing other artistic tendencies of the epoch. Following the modernist principle of art correspondence, the author of this research presents the works of the “Young Muse” members against the background of their analogies in music, dance and painting.
Предметом анализа данного текста является творчество писателей “Молодой музы” (Львов, 1906-1909) в контекстt стиля модерн (сецессионa), который на рубеже XIX-XX вв. доминирувал не только во всех видах искусства, но и создал своеобразную интегральную культуру, тесно взаимодействующую с другими художественными направлениями эпохи. Автор статьи, используя важнейший модернистский принцип correspondance des arts, рассматривает писательство “Молодой музы” через призму его аналогий с музыкой, танцeм и живописью.
Опис
Теми
ХХ століття
Цитування
Сецесійний дискурс письменників “Молодої музи” / А. Матусяк // Слово і Час. — 2008. — № 6. — С. 35-50. — Бібліогр.: 25 назв. — укp.