Ноосферна парадигма розвитку науки та штучний інтелект

Завантаження...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України

Анотація

Розглянуто дисциплінарну, трансдисциплінарну та ноосферну парадигми розвитку науки, природничо-наукову картину Світу. Описано роль науки, її інформаційно-технологічної складової, штучного інтелекту в еволюції сучасного суспільства й ноосферогенезу в цілому. Обґрунтовано та сформульовано основні принципи сучасної парадигми науки, сутність яких полягає в ефективному поєднанні проблем пізнання Природи і еволюції суспільства в межах трансдисциплінарної парадигми.
Рассмотрены дисциплинарная, трансдисциплинарная и ноосферная парадигмы развития науки, естественно-научная картина Мира. Описана роль науки, ее информационно-технологической составляющей, искусственного интеллекта в эволюции современного общества и ноосферогенеза в целом. Обоснованы и сформулированы основные принципы современной парадигмы науки, сущность которых состоит в эффективном сочетании проблем познания Природы и эволюции общества в пределах трансдисциплинарной парадигмы.
The paper overviews the disciplinary, transdisciplinary, and noosphere paradigms of the development of science, the scientific conception of the World. The role of science, its information-technological component, the role of artificial intelligence in the evolution of modern society and of noospherogenesis as a whole are described. The basic concepts of the modern paradigm of science are validated and introduced. The essence of these concepts is efficient combining of the problems of cognition of the Nature and evolution of the society in terms of the transdisciplinary paradigm.

Опис

Теми

Кібернетика

Цитування

Ноосферна парадигма розвитку науки та штучний інтелект / О.В. Палагін, О.П. Кургаєв, А.І. Шевченко // Кибернетика и системный анализ. — 2017. — Т. 53, № 4. — С. 12–21. — Бібліогр.: 11 назв. — укр.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced