Нарис Г.Успенського "Випрямила" і новела В.Винниченка "Ланцюг": рецепція теми та її індивідуальні стильові модифікації в контексті доби
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Анотація
У статті обґрунтовано доцільність компаративного розгляду творів українського і російського
авторів, належних до різних, хоча й суміжних літературних епох. З'ясовано й інтерпретовано
структурні сходження і стильові відмінності творів, які демонструють відповідні “горизонти
очікування” свого часу – детермінанти естетичного дискурсу. Модерністське художнє мислення,
на відміну від реалістичного психологізму й соціально-культурного аналітизму, прикметне
яскравою, гротескною й символічною метафорикою викладу із гностичним підтекстом, суголосним
новітньому міфотворенню й актуальній літературній практиці, пов’язаній із сецесійними
тенденціями.
The paper substantiates expedience of comparing the works by Ukrainian and Russian authors, who belonged to the different, though contiguous, literary epochs. The structural ascents and style differences of the works demonstrating proper “horizons of expectation” of the time as determinants of aesthetical discourse have been found out and interpreted. Modernistic artistic thought, unlike realistic psychologism and social and cultural analysis, is characterized by graphic, grotesque and symbolic metaphors of narration with implication of Gnosticism, consonant to the newest mythmaking and contemporary literary practice related to secession tendencies.
Обосновывается целесообразность компаративного анализа произведений украинского и русского авторов, принадлежащих к разным, хотя и смежным литературным эпохам. Раскрыты и проинтерпретированы структурные схождения и стилевые отличия произведений, демонстрирующих соответствующие “горизонты ожидания” своего времени – детерминанты эстетического дискурса. Модернистское художественное мышление, в отличие от реалистического психологизма и социально- культурного аналитизма, примечательно яркой, гротескной и символической метафорикой изложения с гностическим подтекстом, созвучным новейшему мифотворчеству и актуальной литературной практике, связанной с тенденциями сецессии.
The paper substantiates expedience of comparing the works by Ukrainian and Russian authors, who belonged to the different, though contiguous, literary epochs. The structural ascents and style differences of the works demonstrating proper “horizons of expectation” of the time as determinants of aesthetical discourse have been found out and interpreted. Modernistic artistic thought, unlike realistic psychologism and social and cultural analysis, is characterized by graphic, grotesque and symbolic metaphors of narration with implication of Gnosticism, consonant to the newest mythmaking and contemporary literary practice related to secession tendencies.
Обосновывается целесообразность компаративного анализа произведений украинского и русского авторов, принадлежащих к разным, хотя и смежным литературным эпохам. Раскрыты и проинтерпретированы структурные схождения и стилевые отличия произведений, демонстрирующих соответствующие “горизонты ожидания” своего времени – детерминанты эстетического дискурса. Модернистское художественное мышление, в отличие от реалистического психологизма и социально- культурного аналитизма, примечательно яркой, гротескной и символической метафорикой изложения с гностическим подтекстом, созвучным новейшему мифотворчеству и актуальной литературной практике, связанной с тенденциями сецессии.
Опис
Теми
Порівняльне літературознавство
Цитування
Нарис Г.Успенського "Випрямила" і новела В.Винниченка "Ланцюг": рецепція теми та її індивідуальні стильові модифікації в контексті доби / О. Брайко // Слово і час. — 2016. — № 10. — С. 16-30. — Бібліогр.: 31 назв. — укp.