Міфологічна семантика й локалізація "дебри Кисані"
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Анотація
Виходячи з міфологічної природи “Слова о полку Ігоревім”, автор статті пропонує нове
прочитання контексту, художньої семантики й локалізації найскладнішого для тлумачення
“темного місця” пам'ятки – міфотопоніма “дебра Кисань”, згаданого в галицькій частині віщого
“Сну Святослава”. Крім того, запропоновано нове комплексне тлумачення символіки всього “Сну
Святослава” і його художньої функції, що відтворює не похорон київського князя з поховальними
й весільними мотивами, як нині прийнято вважати серед науковців, а елемент космологічного
сюжету – жертовний ритуал, жертовний обряд князя, який чиниться “в Києві на горах” – у центрі
давньоукраїнського міфологічного світу, позначеного сакральним об'єктом – світовою горою.
Based on “The Tale of Ihor’s Campaign” mythological nature, this research explains context, semantics and localization of one of the most difficult for interpretation ‘obscure fragment’ – mythotoponym ‘debra Kysan’ mentioned in the part of the prophetic ‘Svyatoslav’s dream’. In addition, the author offers a new integrated interpretation of ‘Svyatoslav’s dream’ on symbolic level and discusses its artistic function. According to the author this fragment doesn’t depict a funeral of the Grand Prince with corresponding funeral and wedding motives. It reproduces a cosmological plot element – the sacrificial rite of the prince, taking place ‘on the hills of Kyiv’ – in the center of Old Ukrainian mythological world designated with sacred object – the universal mountain.
Исходя из мифологической природы “Слова о полку Игореве”, в исследовании дано новое прочтение контекста, художественной семантики и локализации наиболее трудного для интерпретации “темного места” памятника – мифотопонима “дебра Кисань”, упомянутого в галицкой части вещего “Сна Святослава”. Кроме того, предложена новая комплексная интерпретация символики всего “Сна Святослава” и его художественной функции, которая отображает не похороны киевского князя с похоронными и свадебными мотивами, как ныне принято считать в филологической науке, а элемент космологического сюжета – жертвенный ритуал, жертвенный обряд князя, который совершается “в Киеве на горах” – в центре древнеукраинского мифологического мира, обозначенного сакральным объектом – мировой горой.
Based on “The Tale of Ihor’s Campaign” mythological nature, this research explains context, semantics and localization of one of the most difficult for interpretation ‘obscure fragment’ – mythotoponym ‘debra Kysan’ mentioned in the part of the prophetic ‘Svyatoslav’s dream’. In addition, the author offers a new integrated interpretation of ‘Svyatoslav’s dream’ on symbolic level and discusses its artistic function. According to the author this fragment doesn’t depict a funeral of the Grand Prince with corresponding funeral and wedding motives. It reproduces a cosmological plot element – the sacrificial rite of the prince, taking place ‘on the hills of Kyiv’ – in the center of Old Ukrainian mythological world designated with sacred object – the universal mountain.
Исходя из мифологической природы “Слова о полку Игореве”, в исследовании дано новое прочтение контекста, художественной семантики и локализации наиболее трудного для интерпретации “темного места” памятника – мифотопонима “дебра Кисань”, упомянутого в галицкой части вещего “Сна Святослава”. Кроме того, предложена новая комплексная интерпретация символики всего “Сна Святослава” и его художественной функции, которая отображает не похороны киевского князя с похоронными и свадебными мотивами, как ныне принято считать в филологической науке, а элемент космологического сюжета – жертвенный ритуал, жертвенный обряд князя, который совершается “в Киеве на горах” – в центре древнеукраинского мифологического мира, обозначенного сакральным объектом – мировой горой.
Опис
Теми
Ad fontes!
Цитування
Міфологічна семантика й локалізація "дебри Кисані" / П. Салевич // Слово і час. - 2017. - № 7. - С. 43-51. — Бібліогр.: 39 назв. — укp.