Литература о детях: методы школьного изучения
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Анотація
Литература о детях и литература для детей – не тождественные области исследования в методике преподавания литературы. Метод, позволяющий гармонизировать в восприятии читателей-школьников авторское аналитическое начало и созданный писателем детский образ, - метод эвристический. Он наиболее адекватен возрастным особенностям восприятия в концентре 5-7 классов, где изучается литература о детях.
The literature on children and the literature for children - not identical areas of research in a technique of teaching of the literature. A method, allowing to harmonize in perception of readers-schoolboys the author's analytical beginning and the children's image created by the writer, - a method heuristic. It is most adequate to age features of perception in 5-7 classes, where the literature on children is studied.
The literature on children and the literature for children - not identical areas of research in a technique of teaching of the literature. A method, allowing to harmonize in perception of readers-schoolboys the author's analytical beginning and the children's image created by the writer, - a method heuristic. It is most adequate to age features of perception in 5-7 classes, where the literature on children is studied.
Опис
Теми
Дитяча література в дошкільних закладах, шкільному й вузівському вивченні
Цитування
Литература о детях: методы школьного изучения / Е.В. Гетманская // Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія: Лінгвістика і літературознавство: Міжвуз. зб. наук. ст. — 2009. — Вип. XXI. — С. 26-34. — Бібліогр.: 16 назв. — рос.