Експериментальне дослідження автофретування

Завантаження...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України

Анотація

Експериментально досліджується автофретування дисків, виготовлених з алюмінієвого сплаву Д16. Результати експериментального моделювання порівнюються з чисельними розрахунками. На основі проведених випробувань на циклічний розтяг–стиск плоских зразків розроблено математичну модель пластичності. У модель нелінійного кінематичного зміцнення введено додаткові функції попередньо накопиченої пластичної деформації. Для опису зменшення модуля пружності під час пружно-пластичного деформування введено параметр пошкоджуваності згідно з концепцією ефективних напружень. Експериментально отриманий розподіл залишкових колових і радіальних деформацій показав хороший збіг із чисельними результатами.
Экспериментально исследуется автофретирование дисков, изготовленных из алюминиевого сплава Д16. Результаты экспериментального моделирования сравниваются с численными расчетами. На основе проведенных испытаний на циклическое растяжение сжатие плоских образцов разработана математическая модель пластичности. В модель нелинейного кинематического упрочнения введены дополнительные функции предварительно накопленной пластической деформации. Для описания уменьшения модуля упругости при упругопластическом деформировании введен параметр повреждаемости согласно с концепцией эффективных напряжений. Экспериментально полученное распределение остаточных окружных и радиальных деформаций показало хорошее совпадение с численными результатами.
The autofrettage of alloy D16 disks is investigated experimentally. The results of the experimental modeling are compared with the numerical calculations. A mathematical model of plasticity is developed based on the performed cyclic tension–compression tests of flat specimens. Additional functions of the previously accumulated plastic strain are incorporated into a nonlinear kinematic hardening model. The damage parameter is included according to the effective stress concept to describe a decrease in the elastic modulus during elasto-plastic deformation. Experimentally obtained distribution of residual circumferential and radial strains has shown a good agreement with the numerical results.

Опис

Теми

Научно-технический раздел

Цитування

Експериментальне дослідження автофретування / Г.І. Львов, В.О. Окороков // Проблемы прочности. — 2018. — № 2. — С. 45-57. — Бібліогр.: 15 назв. — укр.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced