Ключові проблеми опанування культурою мовлення (за епістолярною спадщиною Ганни Черінь)
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України
Анотація
І в Україні, і в діаспорному середовищі, завдання курсу української
мови полягає в тому, щоби виформовувати належну мовну
грамотність, культуру мовлення учнів, студентів закладів вищої
освіти, уміння змістовно грамотно обмінюватися думками. У
статті розкрито на конкретних прикладах мовну комунікацію, для
цього обрано форму листа, його діти адресують відомому літератору
Ганні Черінь. Письменниця уважно ставиться до епістоли школярів,
кожному відповідає. При цьому береться до уваги й обов’язок учителя-
словесника формувати культуру мовлення учнів і в усній, і в письмовій формах. Головне у пропонованій статті – це піднесення
мовної культури, що є найактуальнішою проблемою в усі часи перед освітою.
And in Ukraine, and in the diaspora, the task of the Ukrainian language school curriculum is to develop the proper language skills, the language of instruction of the students, and their ability to exchange meaningful thoughts. The article deals with linguistic communication on concrete examples, for which the form of the letter is chosen, his children address the famous literary critic Anna Czeryn. The writer is attentive to the student's epistol, everyone answers. At the same time, the duty of the teacher-translator is to teach children fluent in a language that functions in two forms – oral and written. The main thing in the proposed article is the rise of the culture of oral and written speech, which is the most urgent problem at all times before school education.
And in Ukraine, and in the diaspora, the task of the Ukrainian language school curriculum is to develop the proper language skills, the language of instruction of the students, and their ability to exchange meaningful thoughts. The article deals with linguistic communication on concrete examples, for which the form of the letter is chosen, his children address the famous literary critic Anna Czeryn. The writer is attentive to the student's epistol, everyone answers. At the same time, the duty of the teacher-translator is to teach children fluent in a language that functions in two forms – oral and written. The main thing in the proposed article is the rise of the culture of oral and written speech, which is the most urgent problem at all times before school education.
Опис
Теми
Літературознавство
Цитування
Ключові проблеми опанування культурою мовлення (за епістолярною спадщиною Ганни Черінь) / В. Крищук // Філологічний дискурс: Зб. наук. праць. — 2019. — Вип. 9. — С. 110-120. — Бібліогр.: 14 назв. — укр.