Соціальна відповідальність через призму бізнес-культури та ділового спілкування: механізми реалізації в торгівлі та ресторанному бізнесі

Завантаження...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут економіки промисловості НАН України

Анотація

Стаття присвячена обґрунтуванню теоретико-методичних засад розробки та запровадження механізмів реалізації соціальної відповідальності в торговельному та ресторанному бізнесі через призму бізнес-культури та ділового спілкування. Розкрито теоретичні аспекти взаємозв’язку між поняттями «бізнес-культура», «ділове спілкування» та «соціальна відповідальність», спільне та відмінності. Систематизовано фактори, які впливають на формування соціально відповідального бізнесу з використанням інструментів бізнес-культури і ділового спілкування. Визначено вплив внутрішньої і зовнішньої комунікації (ділового спілкування) на процес реалізації соціально значимих ініціатив і практик. Запропоновано розуміти механізм реалізації соціальної відповідальності як динамічну систему методів, засновану на взаємодії комунікаційних інструментів та корпоративних цінностей, спрямовану на інтеграцію етичних, соціальних та екологічних принципів у стратегічні та операційні процеси компанії, що забезпечує формування стійкого соціально відповідального бізнесу. Розкрито структуру механізму. Розроблено алгоритм впровадження механізму соціальної відповідальності за допомогою інструментів бізнес-культури і ділового спілкування. Визначено та систематизовано види механізмів реалізації соціальної відповідальності за допомогою інструментів ділового спілкування та бізнес-культури. Наведено приклади впровадження в практику українського торговельного та ресторанного бізнесу механізму соціальної відповідальності за допомогою інструментів бізнес-культури і ділового спілкування.
The article is devoted to substantiating the theoretical and methodological foundations for the development and implementation of mechanisms for realizing social responsibility in the retail and restaurant business through the prism of business culture and business communication. Theoretical aspects of the relationship between the concepts of “business culture,” “business communication,” and “social responsibility” are revealed, highlighting their similarities and differences. The factors influencing the formation of sociallyresponsible business using tools of business culture and business communication are systematized. The impact of internal and external communication (business communication) on the process of implementing sociallysignificant initiatives and practices is determined. It is proposed to understand the mechanism of implementing social responsibility as a dynamic system of methods based on the interaction of communication tools and corporate values, aimed at integratingethical, social, and environmental principles into the strategic and operational processes of the company, ensuring the formation of a sustainable sociallyresponsible business. The structure of the mechanism is outlined. An algorithm for implementing the mechanism of social responsibility through the tools of business culture and business communication is developed. Types of mechanisms for implementing social responsibility using tools of business communication and business culture are identified and systematized. Examples of implementing the mechanism of social responsibility in the practice of Ukrainian retail and restaurantbusinesses through the tools of business culture and business communication are provided.

Опис

Теми

Цитування

Соціальна відповідальність через призму бізнес-культури та ділового спілкування: механізми реалізації в торгівлі та ресторанному бізнесі / М.В. Семикіна, М.В. Бугаєва, Г.В. Савеленко // Управління економікою: теорія та практика: зб. наук. пр. — К: ІЕП НАНУ, 2024. — С. 111-130. — Бібліогр.: 17 назв. — укр.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced