Сталий споживач в контексті реалізації принципів сталого розвитку

Завантаження...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут економіки промисловості НАН України

Анотація

Статтю присвячено вивченню аспектів формування сталої споживацької поведінки в контексті реалізації принципів сталого розвитку. Метою статті є дослідження впливу сталих практик на формування споживчої поведінки та обґрунтування механізму сталого споживання. В статті розглянуто концепцію сталого розвитку, що є ключовим напрямом у досягненні економічної, соціальної та екологічної стійкості на глобальному рівні, також відзначено важливість змін у споживчій поведінці для досягнення Цілей сталого розвитку, зокрема ЦСР 12 (сталий споживчий та виробничий процес) і ЦСР 13 (боротьба зі зміною клімату). Наведено детальний аналіз того, як споживчі практики, спрямовані на зменшення впливу на навколишнє середовище, сприяють зниженню викидів парникових газів, збереженню природних ресурсів та підвищенню соціальної справедливості. В дослідженні обґрунтовано механізм сталого споживання, який ґрунтується на раціональному використанні ресурсів, зниженні відходів, підтримці екологічно чистих технологій та соціальної відповідальності. Метою механізму є формування відповідальної споживчої поведінки, що сприяє збереженню природних ресурсів, підтримці соціальної рівності та забезпеченню економічної стійкості, враховуючи потреби сучасного і майбутніх поколінь. Запропонований механізм ґрунтується на принципах, таких як екологічна відповідальність, соціальна справедливість, освіта та обізнаність споживачів, а також використання технологій для підтримки сталого розвитку. Складові механізму сталого споживання – це інтеграція екологічних, економічних і соціальних аспектів у споживчі та виробничі процеси. Інструменти реалізації механізму сталого споживання є багатогранними і включають інституціональні, економічні, освітні та технологічні заходи, які разом створюють умови для впровадження сталої споживацької поведінки, що в результаті сприяє збереженню навколишнього середовища. Впровадження механізму сталого споживання призведе до значних екологічних, соціальних і економічних змін, які сприятимуть формуванню сталої, більш відповідальної та ефективної споживацької поведінки, та як результат дозволить сформувати сталого споживача.
This article is dedicated to studying the aspects of forming sustainable consumer behavior in the context of implementing sustainable development principles. Its aim is to explore the impact of sustainable practices on consumer behavior formation and justify the mechanism of sustainable consumption. The article examines the concept of sustainable development, which is a key direction for achieving economic, social, and environmental sustainability at the global level. It highlights the importance of changes in consumer behavior to achieving the Sustainable Development Goals, particularly SDG 12 (Responsible consumption and production) and SDG 13 (Climate action). It provides a detailed analysis of how consumer practices to reduce environmental impact contribute to decreasing greenhouse gas emissions, conserving natural resources, and enhancing social justice. The study justifies the mechanism of sustainable consumption, based on rational resource use, waste reduction, support for environmentally friendly technologies, and social responsibility. The mechanism aims to form responsible consumer behavior that contributes to resource conservation, social equality, and economic sustainability, considering the needs of both current and future generations. The proposed mechanism is based on ecological responsibility, social justice, consumer education and awareness, and technologies to support sustainable development. The components of the sustainable consumption mechanism include integrating ecological, economic, and social aspects into consumer and production processes. The tools for implementing the sustainable consumption mechanism are multifaceted and include institutional, financial, educational, and technological measures that collectively create conditions for introducing sustainable consumer behavior, which, in turn, contributes to environmental preservation. Implementing the sustainable consumption mechanism will lead to significant ecological, social, and economic changes that will promote the formation of sustainable, more responsible, and effective consumer behavior, ultimately contributing to the development of the sustainable consumer.

Опис

Теми

Маркетинг і логістика

Цитування

Сталий споживач в контексті реалізації принципів сталого розвитку / В.В. Мільчева, В.С. Рибалко // Економічний вісник Донбасу. — 2025. — № 2 (80). — С. 63-69— Бібліогр.: 14 назв. — укр.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced