Обрядова весільна пісенність Стрийщини як відображення локального шлюбного ритуалу
Завантаження...
Файли
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Iнститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології iм. М.Т. Рильського НАН України
Анотація
Значна частина весільного пісенного фольклору слугує супроводом ритуального дійства. Ці твори в поетичній формі пояснюють хід весільної драми, описують, коментують дії, що їх виконують її учасники. Мотиви, які є змістовою основою таких творів, називають ритуальними, оскільки вони трактують акти, що відбуваються в контексті обрядової сцени. Репрезентацію дійства через пісню за посередництва відповідних мотивів підтверджує, зокрема, ретельне дослідження обрядових весільних пісень Стрийщини. Місцеві зразки ілюструють основні традиційні моменти весілля, що відбуваються при збиранні барвінку, вінкоплетинах, розплітанні коси, благословенні молодих, «перепою», від’їзду молодої до молодого тощо. При цьому чітко проявляється локальна специфіка, традиційність та інновації як поетики пісень, так і етапів весілля, що віддзеркалюються в них.
Значительная часть свадебного песенного фольклора служит сопровождением ритуального действа. Эти произведения в поэтической форме объясняют ход свадебной драмы, описывают, комментируют действия, которые выполняют ее участники. Мотивы, составляющие содержательную основу таких произведений, называются ритуальными, поскольку они трактуют акты, которые происходят в контексте обрядовой сцены. Репрезентацию действа через песню при посредстве соответствующих мотивов подтверждает, в частности, тщательное исследование обрядовых свадебных песен Стрыйщины. Местные образцы иллюстрируют основные традиционные моменты свадьбы, которые происходят при сборе барвинка, венкоплетении, расплетании косы, благословении молодых, «перепоя», отъезда молодой к молодому и т. д. При этом четко проявляется локальная специфика, традиционность и инновации как поэтики песен, так и отраженных в них этапов свадьбы.
As is known, a considerable part of wedding song folklore serves as ritual reality as its accompaniment. These works explain in a poetic way a course of wedding drama, as well as describe and comment on the actions which its participants carry out. The motifs that play the role of semantic foundation for such works are called ritual, as they interpret the acts that take place in the context of a ceremonial scene. The representation of action through song by means of appropriate motifs is confirmed specifically by diligent research of ceremonial wedding songs in the Stryi District. The local examples illustrate the traditional cardinal moments of a wedding that occur while gathering periwinkle, braiding wreaths, untwining plaits, giving a blessing to newlyweds, dressing up the newlyweds for marriage, booze, the bride’s departure to her bridegroom, etc. In the process, local specificity, traditionality, and innovations of both the poetics of songs and wedding stages, which are reflected in them, become apparent clearly.
Значительная часть свадебного песенного фольклора служит сопровождением ритуального действа. Эти произведения в поэтической форме объясняют ход свадебной драмы, описывают, комментируют действия, которые выполняют ее участники. Мотивы, составляющие содержательную основу таких произведений, называются ритуальными, поскольку они трактуют акты, которые происходят в контексте обрядовой сцены. Репрезентацию действа через песню при посредстве соответствующих мотивов подтверждает, в частности, тщательное исследование обрядовых свадебных песен Стрыйщины. Местные образцы иллюстрируют основные традиционные моменты свадьбы, которые происходят при сборе барвинка, венкоплетении, расплетании косы, благословении молодых, «перепоя», отъезда молодой к молодому и т. д. При этом четко проявляется локальная специфика, традиционность и инновации как поэтики песен, так и отраженных в них этапов свадьбы.
As is known, a considerable part of wedding song folklore serves as ritual reality as its accompaniment. These works explain in a poetic way a course of wedding drama, as well as describe and comment on the actions which its participants carry out. The motifs that play the role of semantic foundation for such works are called ritual, as they interpret the acts that take place in the context of a ceremonial scene. The representation of action through song by means of appropriate motifs is confirmed specifically by diligent research of ceremonial wedding songs in the Stryi District. The local examples illustrate the traditional cardinal moments of a wedding that occur while gathering periwinkle, braiding wreaths, untwining plaits, giving a blessing to newlyweds, dressing up the newlyweds for marriage, booze, the bride’s departure to her bridegroom, etc. In the process, local specificity, traditionality, and innovations of both the poetics of songs and wedding stages, which are reflected in them, become apparent clearly.
Опис
Теми
Фольклорні пам'ятки як джерело вивчення етнокультурного профілю народу
Цитування
Обрядова весільна пісенність Стрийщини як відображення локального шлюбного ритуалу / Г. Магас // Матеріали до української етнології: Зб. наук. пр. — К.: ІМФЕ ім. М.Т. Рильського НАН України, 2013. — Вип. 12(15). — С. 204-210. — Бібліогр.: 8 назв. — укр.