О гарантированном результате в игровых задачах сближения управляемых объектов

Завантаження...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України

Анотація

Розглянуто проблему гарантованого результату в ігрових задачах зближення керованих об’єктів. Запропоновано метод вирішення таких задач, пов’язаний з побудовою деяких скалярних функцій, що якісно характеризують хід зближення керованих об’єктів та ефективність прийнятих рішень. Такі функції називаються розв’язувальними функціями. Привабливість методу розв’язувальних функцій полягає в тому, що він дозволяє ефективно використовувати сучасну техніку багатозначних відображень і їх селектор в обґрунтуваннях ігрових конструкцій і отриманні на їх основі змістовних результатів. У будь-яких формах методу розв’язувальних функцій головним є накопичувальний принцип, який використовується в поточному підсумовуванні розв’язувальної функції для оцінки якості гри першого гравця аж до досягнення деякого порогового значення. На відміну від основної схеми згаданого методу розглядається випадок, коли класична умова Понтрягіна не має місця. У цій ситуації замість селектора Понтрягіна, якого не існує, розглядається деяка функція зсуву, а з її допомогою вводяться спеціальні багатозначні відображення. Вони породжують верхні і нижні розв’язувальні функції двох типів, за допомогою яких формулюються достатні умови завершення гри за деякий гарантований час. Дається порівняння гарантованих часів для різних схем зближення керованих об’єктів. Наведено приклад зближення керованих об’єктів з простим рухом з метою отримати в явному вигляді верхні і нижні розв’язувальні функції, що дозволяють зробити висновок про можливість закінчення гри в разі, коли не має місця умова Понтрягіна.
The problem of a guaranteed result in game problems of approach of controlled objects is considered. A method is proposed for solving such problems associated with the construction of some scalar functions that qualitatively characterize the course of approach of controlled objects and the effectiveness of decisions made. Such functions are called resolving functions. The attractiveness of the method of resolving functions is that it allows you to use effectively the modern technique of multi-valued mappings and their selectors in the justification of game constructions and obtaining meaningful results on their basis. In all forms of the method of resolving functions the main principle is the accumulative principle, which is used in the current summation of the resolving function to assess the quality of the game of the first player up to a certain threshold value. In contrast to the main scheme of the mentioned method, the case is considered when the classical Pontryagin condition does not hold. In this situation, instead of the Pontryagin selector, which does not exist, a certain shift function is considered, and with its help special multi-valued mappings are introduced. They generate upper and lower resolving functions of two types, with the help of which the sufficient conditions for completing a game in a certain guaranteed time are formulated. The comparison of guaranteed times for different schemes of approach of controlled objects is given. An illustrative example of the approach of controlled objects approach with simple movement is given in order to obtain explicitly the upper and lower resolving functions, which make it possible to conclude that the game can be terminated in a case when the Pontryagin condition does not hold.

Опис

Теми

Конфликтно-управляемые процессы и методы принятия решений

Цитування

О гарантированном результате в игровых задачах сближения управляемых объектов / И.С. Раппопорт // Проблемы управления и информатики. — 2020. — № 2. — С. 97-111. — Бібліогр.: 24 назв. — рос.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced