Сравнение двух стратегий планирования перевозок скоропортящихся грузов
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України
Анотація
Запропоновано дві моделі для визначення середньої кількості вантажів при відправці за одну добу по стратегії 1 (першим завантажується k -добовий вантаж, потім ( k–1) і т.д.) і стратегії 2 (першим завантажується 1-добовий вантаж, потім 2-добовий і т.д.) залежно від вантажопідйомності автомобіля та продуктів, що надходять для транспортування за заданим законом розподілу.
Two models are offered for determination of average number of loads for dispatching within the 24 hours time interval according to strategy 1 (k-day’s freight is loaded first, then ( k–1) etc.) and strategy 2 (1-day’s freight is loaded first, next 2-day’s etc.) depending on load carrying capacity of vehicle and goods arriving for transportation according to the definite distribution law.
Two models are offered for determination of average number of loads for dispatching within the 24 hours time interval according to strategy 1 (k-day’s freight is loaded first, then ( k–1) etc.) and strategy 2 (1-day’s freight is loaded first, next 2-day’s etc.) depending on load carrying capacity of vehicle and goods arriving for transportation according to the definite distribution law.
Опис
Теми
Экономические и управленческие системы
Цитування
Сравнение двух стратегий планирования перевозок скоропортящихся грузов / В.Г. Галушко // Проблемы управления и информатики. — 2010. — № 6. — С. 131-133. — Бібліогр.: 3 назв. — рос.