Задача оптимизации рекламной деятельности страховой компании и алгоритм ее решения
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут кібернетики ім. В.М. Глушкова НАН України
Анотація
Розглянуто задачу оптимізації рекламної діяльності страхової компанії, яка складається з n підрозділів (філій страхування). Знайдено оптимальне керування для кожного з підрозділів страхової компанії у замкнутому вигляді (аналітичний розв’язок) за наявності обмежень витрат на рекламу. Чисельний розв’язок для 3-вимірного випадку ілюструє якісну поведінку оптимальних керувань і фазових координат.
An optimization problem for the advertising activity of an insurance company consisting of n divisions (branches) is considered. For each of the branches, an optimal control is found in a closed form (analytic solution) under constraints on advertising expenditures. A numerical solution for the three-dimensional case illustrates qualitatively the behavior of optimal controls and phase coordinates.
An optimization problem for the advertising activity of an insurance company consisting of n divisions (branches) is considered. For each of the branches, an optimal control is found in a closed form (analytic solution) under constraints on advertising expenditures. A numerical solution for the three-dimensional case illustrates qualitatively the behavior of optimal controls and phase coordinates.
Опис
Теми
Системный анализ
Цитування
Задача оптимизации рекламной деятельности страховой компании и алгоритм ее решения / М.Г. Охрименко, И.Ю. Дзюбан // Кибернетика и системный анализ. — 2009. — № 2. — С. 159-165. — Бібліогр.: 4 назв. — рос.