Energy Absorption Optimization of Multiaction Plastic Working Element of Vehicle Systems under Emergency Impact Loading Conditions

Завантаження...
Ескіз

Дата

Автори

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут проблем міцності ім. Г.С. Писаренко НАН України

Анотація

The aim of this work is to optimize the geometric form of additional plastic working elements of shock absorbers for various cases of impact loading. A finite element model of plastic element was used to evaluate the stressed state generated in cases of coupling of heavy freight trains with various types of mandrel. Numerical simulation results show that application of plastic working element with convex generating line of mandrel is optimal for damping shock loads and minimize damage during collisions.
Проведена оптимизация геометрической формы дополнительного пластичного рабочего элемента для различных случаев ударного нагружения. Для оценки усилий сцепления тяжелых грузовых составов с разными видами амортизатора использовали конечноэлементную модель пластичного элемента. Эксперименты, включающие математическое моделирование, показали, что пластичные рабочие элементы с выпуклой образующей являются наиболее эффективными при столкновениях.
Проведено оптнмізацію геометричної форми додаткового пластичного робочого елемента для різних випадків ударного навантаження. Для оцінки зусиль зчеплення важких вантажних потягів із різними видами амортизаторів використовували скінченноелементу модель пластичного елемента. Експерименти, до складу яких входило математичне моделювання, показали, що пластичні робочі елементи з опуклою твірною є найбільш ефективними при зіткненнях.

Опис

Теми

Научно-технический раздел

Цитування

Energy Absorption Optimization of Multiaction Plastic Working Element of Vehicle Systems under Emergency Impact Loading Conditions / A. Boiko // Проблемы прочности. — 2002. — № 3. — С. 134-140. — Бібліогр.: 5 назв. — англ.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced