Музеї та колекції вищих навчальних закладів на українських землях (кінець XVII – початок ХХ ст.)
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Центр пам’яткознавства НАН України і Українського товариства охорони пам’яток історії та культури
Анотація
Накопичення збірок, які використовувалися у навчальному та дослідницькому процесі,
відбувалося вищими навчальними закладами паралельно з їхнім розвитком. Незважаючи на
те, що окремі документально підтверджені колекції були сформовані у Києво-Могилянській
академії та Львівському університеті часів Речі Посполитої, найбільший розквіт музеїв і збірок
вищої школи відбувся у ХІХ ст., причому на всіх українських територіях. Нормативно-правові документи як Російської так і Австрійської імперії зобов’язували створення таких допоміжних підрозділів як необхідного знаряддя для забезпечення потреб студентів і викладачів. Цим
і пояснюється «золотий вік» музеїв вищих навчальних закладів, який був перерваний у 1914 р.
Накопление собраний, которые использовались в учебном, а также исследовательском процессе, происходило у вузах параллельно с их развитием. Несмотря на то, что некоторые документально подтвержденные коллекции были сформированы в Киево-Могилянской академии и Львовском университете времен Речи Посполитой, наибольший расцвет музеев и собраний высшей школы состоялся в XIX в., причем на всех украинских территориях. Нормативно-правовые документы как Российской, так и Австрийской империи обязывали создание таких вспомогательных подразделений – необходимого орудия для обеспечения нужд студентов и преподавателей. Этим и объясняется «золотой век» музеев вузов, который был прерван в 1914 г.
Accumulation of collections used in the learning and research process, had been in the higher educational establishments simultaneously their development. Despite the fact some documented collections were formed in the Kyiv-Mohyla Academy and the University of Lviv (period of the Polish-Lithuanian Commonwealth), the greatest fl owering of university museums and collections took place on all Ukrainian territories in XIXth century. Legal documents in the Russian and Austrian empires obliged to create such support units as a necessary instrument to satisfy the students and teachers needs. This fact explains the «golden age» of university museums high school, which was interrupted in 1914.
Накопление собраний, которые использовались в учебном, а также исследовательском процессе, происходило у вузах параллельно с их развитием. Несмотря на то, что некоторые документально подтвержденные коллекции были сформированы в Киево-Могилянской академии и Львовском университете времен Речи Посполитой, наибольший расцвет музеев и собраний высшей школы состоялся в XIX в., причем на всех украинских территориях. Нормативно-правовые документы как Российской, так и Австрийской империи обязывали создание таких вспомогательных подразделений – необходимого орудия для обеспечения нужд студентов и преподавателей. Этим и объясняется «золотой век» музеев вузов, который был прерван в 1914 г.
Accumulation of collections used in the learning and research process, had been in the higher educational establishments simultaneously their development. Despite the fact some documented collections were formed in the Kyiv-Mohyla Academy and the University of Lviv (period of the Polish-Lithuanian Commonwealth), the greatest fl owering of university museums and collections took place on all Ukrainian territories in XIXth century. Legal documents in the Russian and Austrian empires obliged to create such support units as a necessary instrument to satisfy the students and teachers needs. This fact explains the «golden age» of university museums high school, which was interrupted in 1914.
Опис
Теми
Музеєзнавство
Цитування
Музеї та колекції вищих навчальних закладів на українських землях (кінець XVII – початок ХХ ст.) / С.В. Муравська // Праці Центру пам’яткознавства: Зб. наук. пр. — 2014. — Вип. 25. — С. 120-129. — Бібліогр.: 37 назв. — укр.