Исследование характеристик трения и износа ионно-плазменных покрытий, полученных на алюминиевом сплаве
Завантаження...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Науковий фізико-технологічний центр МОН та НАН України
Анотація
Исследованы характеристики трения и износа покрытий, полученных методом вакуумного ионно-плазменного напыления на образцы жаропрочного деформируемого сплава АК4-1, при трении скольжения
в условиях граничной смазки, соответствующих условиям работы деталей цилиндро-поршневой группы
двигателей. Результатыиспытаний показывают, что нанокомпозитные вакуум-дуговые покрытия на сплаве
АК4-1 позволяют предотвратить задиры при работе в паре с гильзовым чугуном. При этом относительное
увеличение стойкости достигает 20 – 80 раз, а износ контртела уменьшается в 4 – 5 раз.
Досліджено характеристики тертя ізносу покриттів, отриманих методом вакуумного іонно-плазмового напилення на зразкижароміцного деформуючого сплаву АК4-1, при терті ковзання в умовах граничного змащення, що відповідають умовам роботи деталей циліндро-поршневій групі двигунів. Результати випробовувань показують, що нанокомпозитні вакуумно-дугові покриття на сплаві АК4-1 дозволяють запобігти задиру при роботі в парі з гільзовим чавуном. При цьому відносне збільшення стійкості досягає 20 – 80 разів, а знос контртіла зменшується в 4 – 5 разів.
The friction and wear characteristics of sliding friction in conditions of boundary lubrication for coatings, received by ion-plasma method on the heat resistant deformed alloy of АК4-1 type are investigated. The test results show that nanocomposite vacuum arc coatings with corresponding composition on the АК4-1 type alloy allow to ward off tears under working in pair with case cast iron in the conditions of sliding friction and boundary lubrication conditions, corresponding to engine cylinder-piston group machine parts working condition. More over relative stability increasing achieve 20 – 80 times, and contrabody wear decrease of 4 – 5 times.
Досліджено характеристики тертя ізносу покриттів, отриманих методом вакуумного іонно-плазмового напилення на зразкижароміцного деформуючого сплаву АК4-1, при терті ковзання в умовах граничного змащення, що відповідають умовам роботи деталей циліндро-поршневій групі двигунів. Результати випробовувань показують, що нанокомпозитні вакуумно-дугові покриття на сплаві АК4-1 дозволяють запобігти задиру при роботі в парі з гільзовим чавуном. При цьому відносне збільшення стійкості досягає 20 – 80 разів, а знос контртіла зменшується в 4 – 5 разів.
The friction and wear characteristics of sliding friction in conditions of boundary lubrication for coatings, received by ion-plasma method on the heat resistant deformed alloy of АК4-1 type are investigated. The test results show that nanocomposite vacuum arc coatings with corresponding composition on the АК4-1 type alloy allow to ward off tears under working in pair with case cast iron in the conditions of sliding friction and boundary lubrication conditions, corresponding to engine cylinder-piston group machine parts working condition. More over relative stability increasing achieve 20 – 80 times, and contrabody wear decrease of 4 – 5 times.
Опис
Теми
Цитування
Исследование характеристик трения и износа ионно-плазменных покрытий, полученных на алюминиевом сплаве / C.Ф. Дудник, А.П. Любченко, А.К. Олейник, А.В. Сагалович, В.В. Сагалович // Физическая инженерия поверхности. — 2004. — Т. 2, № 1-2. — С. 112–116. — Бібліогр.: 6 назв. — рос.