Графіка титульних аркушів чернігівських і новгород-сіверських видань другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ століть
Завантаження...
Файли
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України
Анотація
Стаття присвячена графіці титульних аркушів чернігівських і новгород-сіверських
видань другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ століть. Серед них є створені в уже
сформованій традиції й оригінальні. Розглянуто майже півтора десятка гравюр на
дереві й металі. Вони свідчать про тісні зв’язки друкарень Києво-Печерської лаври,
Новгорода-Сіверського та Чернігова. Більшість з них не мають підписів граверів, а
ті, що мають, належать визначним майстрам Н. Зубрицькому, І. Піддубному, І. Щирському. За композиційними особливостями форти відрізняються розмаїттям. У них можна бачити архітектурні споруди і композицію «Трійця», бо друкарня знаходилась
при Троїцько-Іллінському монастирі у Чернігові. Гравюри на титульних аркушах
(форти) – цікаве явище, в якому відбилися стильові риси бароко.
Статья посвящена графике титульных листов черниговских и Новгород-Северских изданий второй половины ХVІІ – начала ХVІІІ веков. Среди них есть традиционные и оригинальные. Рассмотрено почти полтора десятка гравюр на дереве и металле. Они свидетельствуют о тесных связях типографий Киево-Печерской лавры, Новгорода-Северского и Чернигова. Большинство из них не имеют подписей граверов, а те, которые имеют, принадлежат выдающимся мастерам Н. Зубрицкому, И. Поддубному, И. Щирскому. За композиционными особенностями форты отличаются разнообразием. В них можно видеть архитектурные сооружения и композицию «Троица», ибо типография находилась при Троицко-Ильинском монастыре в Чернигове. Гравюры на титульных листах (форты) – интересное явление, в котором отразились стилевые черты барокко.
The article is devoted the graphic arts of title pages of editions of the second half of 17 – early 18 century of Chernigiv and Novgorod – Siverskiy. Among them there are created in the already formed tradition and original style. Considered almost one and a half ten of woodcuts and metal. They testify to close connections of printing – house of Kievo – Pecherskaya Lavra, Novgorod – Siversrskiy and Chernigiv. Majority from them does not have signatures of engraves and those which have belong to the great masters – N.Zubrickiy I. Piddubniy, I. Schirskiy. Folloving after composition features forts differ a variety. In them it is possible to see architectural buildings and composition of Trinity because a printing – house was at Troicko – Illinskiy monastery in Chernigiv. Engravings on title pages (forts) are the interesting phenomenon the stylish lines of baroque were reflected in which.
Статья посвящена графике титульных листов черниговских и Новгород-Северских изданий второй половины ХVІІ – начала ХVІІІ веков. Среди них есть традиционные и оригинальные. Рассмотрено почти полтора десятка гравюр на дереве и металле. Они свидетельствуют о тесных связях типографий Киево-Печерской лавры, Новгорода-Северского и Чернигова. Большинство из них не имеют подписей граверов, а те, которые имеют, принадлежат выдающимся мастерам Н. Зубрицкому, И. Поддубному, И. Щирскому. За композиционными особенностями форты отличаются разнообразием. В них можно видеть архитектурные сооружения и композицию «Троица», ибо типография находилась при Троицко-Ильинском монастыре в Чернигове. Гравюры на титульных листах (форты) – интересное явление, в котором отразились стилевые черты барокко.
The article is devoted the graphic arts of title pages of editions of the second half of 17 – early 18 century of Chernigiv and Novgorod – Siverskiy. Among them there are created in the already formed tradition and original style. Considered almost one and a half ten of woodcuts and metal. They testify to close connections of printing – house of Kievo – Pecherskaya Lavra, Novgorod – Siversrskiy and Chernigiv. Majority from them does not have signatures of engraves and those which have belong to the great masters – N.Zubrickiy I. Piddubniy, I. Schirskiy. Folloving after composition features forts differ a variety. In them it is possible to see architectural buildings and composition of Trinity because a printing – house was at Troicko – Illinskiy monastery in Chernigiv. Engravings on title pages (forts) are the interesting phenomenon the stylish lines of baroque were reflected in which.
Опис
Теми
У глиб віків
Цитування
Графіка титульних аркушів чернігівських і новгород-сіверських видань другої половини ХVІІ – початку ХVІІІ століть / А. Адруг // Сiверянський лiтопис. — 2016. — № 1. — С. 43-51. — Бібліогр.: 10 назв. — укр.