Культурно-освітні процеси в середовищі болгар УСРР (20-ті рр. ХХ ст.)
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут історії України НАН України
Анотація
У статті на основі документальних джерел досліджено процес так
званого болгарського культурно-освітнього відродження у контексті
впровадженої більшовицькою владою політики коренізації. Зокрема, відтворено процес формування системи болгарських культурно-освітніх
закладів — мережі шкіл, технікумів і бібліотек. Особливу увагу приділено
закладам політичної просвіти й професійно-технічним осередкам —
Преславському педагогічному технікуму та Преславській агрошколі.
On the basis of documentary sources the author has studied the process of so-called Bulgarian cultural and educational revival in the context of Bolshevik regime’s indigenization policy. In particular, it is reproduced the formation of the system of Bulgarian cultural and educational institutions — a system of schools, colleges and libraries. Special attention is paid to the institutions of political education and vocational cells — Preslav Teachers College and Preslav agricultural school.
On the basis of documentary sources the author has studied the process of so-called Bulgarian cultural and educational revival in the context of Bolshevik regime’s indigenization policy. In particular, it is reproduced the formation of the system of Bulgarian cultural and educational institutions — a system of schools, colleges and libraries. Special attention is paid to the institutions of political education and vocational cells — Preslav Teachers College and Preslav agricultural school.
Опис
Теми
Міжнародні культурні зв’язки України
Цитування
Культурно-освітні процеси в середовищі болгар УСРР (20-ті рр. ХХ ст.) / Ю. Грищенко // Міжнародні зв’язки України: наукові пошуки і знахідки: міжвід. зб. наук. пр. — 2016. — Вип. 25. — С. 186-205. — Бібліогр.: 13 назв. — укр.