Управління операційною стратегією підприємства як складова забезпечення його безпеки та прибутковості: теоретичний аспект

Завантаження...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут економіки промисловості НАН України

Анотація

У статті розглядаються основні напрями управління операційною стратегією підприємства як важливою складовою його прибутковості, економічної безпеки та подальшого розвитку. Здійснено визначення сутності операційної стратегії як економічної категорії, а також згруповано основні складові операційної стратегії підприємства, зокрема: виробничі процеси; використання сучасних технологій і обладнання; логістика; управління персоналом; якість товарів, робіт чи послуг. Основними елементами процесу розробки операційної стратегії є: аналіз зовнішнього середовища, аналіз внутрішнього середовища, формування цілей підприємства (короткострокових та довгострокових), розробка стратегії, вибір стратегії, реалізація стратегії. Досліджено основні фактори, що впливають на рівень реалізації операційної стратегії в сучасних умовах функціонування вітчизняних підприємств, а саме: повні або часткові руйнування підприємств; постійні обстріли та руйнування зі сторони країни агресора; окупація територій; блокування митних кордонів; попит споживачів та купівельна спроможність суб’єктів; технологічний прогрес; конкуренція на ринку; регуляторне середовище (особливо податкове навантаження на підприємства), економічні фактори; соціальні фактори; наявність ресурсів; розмір і структура підприємства; культура організації; непередбачувані події. Досліджено функції, що виконує операційна стратегія на підприємстві: визначення напрямів розвитку виробництва, забезпечення конкурентоспроможності, оптимізація використання ресурсів, забезпечення гнучкості і адаптивності, підвищення якості, забезпечення соціальної відповідальності. Важливими напрямами формування ефективної та дієвої операційної стратегії є: формування стратегії, яка включає потреби та цілі самого підприємства, визначення необхідного рівня прибутку, оцінка впливу внутрішніх та зовнішніх факторів на стратегію підприємства, аналіз ринку (попиту і конкурентів, тенденцій, нововведень тощо), постійний аналіз структурних елементів операційної стратегії та рівня її виконання, аудит належного використання ресурсів підприємства.
The article considers the main directions of managing the operational strategy of enterprise as an important component of its profitability, economic security and further development. The essence of the operational strategy as an economic category is defined, and the main components of the operational strategy of an enterprise are grouped, in particular: production processes; use of modern technologies and equipment; logistics; personnel management; quality of goods, works or services. The main elements of the process of developing an operational strategy are: analysis of the external environment, analysis of the internal environment, formation of enterprise goals (short-term and long-term), strategy development, strategy selection, strategy implementation. The author examines the main factors influencing the level of implementation of the operational strategy in the current conditions of functioning of domestic enterprises, namely: complete or partial destruction of enterprises; constant shelling and destruction by the aggressor country; occupation of territories; blocking of customs borders; consumer demand and purchasing power of entities; technological progress; market competition; regulatory environment (especially the tax burden on enterprises), economic factors; social factors; availability of resources; size and structure of the enterprise; unforeseen events. The functions performed by the operational strategy at an enterprise are investigated: determining the directions of production development, ensuring competitiveness, optimizing the use of resources, ensuring flexibility and adaptability, improving quality, ensuring social responsibility. The important areas of forming an effective and efficient operational strategy are: formation of a strategy which includes the needs and goals of the enterprise itself, determination of the required level of profit, assessment of the impact of internal and external factors on the enterprise’s strategy, market analysis (demand and competitors, trends, innovations, etc.), continuous analysis of the structural elements of the operational strategy and the level of its implementation, audit of the proper use of enterprise resources.

Опис

Теми

Менеджмент

Цитування

Управління операційною стратегією підприємства як складова забезпечення його безпеки та прибутковості: теоретичний аспект / Н. В. Шевченко, Я. Я. Пушак // Вісник економічної науки України. — 2024. — № 2 (47). — С. 83–87. — Бібліогр.: 8 назв. — укр.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced