Заснування та діяльність Міністерства освіти в Українській Народній Республіці у 1917–1921 рр.

Завантаження...
Ескіз

Дата

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Інститут української археографії та джерелознавства ім. М.С. Грушевського НАН України

Анотація

Мета дослідження: на основі аналізу документів та попереднього доробку вітчизняних учених розкрити діяльність Міністерства освіти Української Народної Республіки протягом 1917–1921 рр. зі створення національної системи освіти. Методологія дослідження. Вивчення діяльності Міністерства освіти УНР відбувалося на основі принципів історизму, об’єктивності та системності дослідження. Використані загальнонаукові та спеціально-історичні методи дослідження: історичний, логічний, історико-порівняльний, проблемно-хронологічний. Наукова новизна полягає в тому, що до наукового обігу вводяться нові документи та матеріали, системно вивчено діяльість профільного Міністерства УНР з організації нової національної системи освіти. Висновки. Очільникам Міністерства народної освіти Української Народної Республіки довелося працювати в надзвичайно складних економічних, політичних, воєнних умовах. Фактично – в умовах громадянської війни, за відсутності стабільної ситуації. Перебуваючи на посадах Генерального секретаря освітніх справ чи Міністра народної освіти, вони намагалися розбудовувати освітню систему держави так, як їм це підказували власний життєвий досвід, знання чи рішення державних керівників. Аналізуючи діяльність Міністерства народної освіти, слід визнати значний їх відрив від рядового учительства, від тієї освіти, що твориться в шкільному класі або вишівській аудиторії. Усі освітні реформи і починання Міністерства народної освіти України за винятком 1917–1918 рр., брали свій початок не в учительській масі, а в кабінетах освітніх чиновників найвищого рангу. В Українській Народній Республіці за весь час її існування накопичено неоціненний досвід творення української школи, який потребує свого подальшого вивчення в наш час.
The purpose of the publication is on the basis of analysis of documents and previous work of home scientists to expose Activity of Department of education of Ukrainian National Republic during 1917–1921 on creation a national education system. Research methodology. The study of the activities of the Ministry of education of the UNR was based on principles of historicism, objectivity and systematic research. General scientific and special historical research methods were used: historical, logical, historical and comparative, problematic and chronological. The scientific novelty lies in the fact that new documents and materials are introduced into scientific circulation, and activities of the relevant Ministry of the UNR in organizing a new national education system are consistently studied. Conclusions. The leaders of the National Ministry of education of the UNR had to work in extremely diffi-cult economic, political and military conditions. In fact, in the context of a civil war, in the absence of a stable situation. While holding positions of secretary General of educational affairs or Minister of national education, they tried to develop the educational system of the state as prompted by their own life experience, knowledge or decisions of state leaders. When analyzing activities of the National Ministry of education, one should recognize their considerable distance from ordinary teachers, from the education that takes place in a school classroom or university lecture hall. All educational reforms and initiatives of the National Ministry of education, with the exception of 1917–1918, originated not in the teaching profession, but in offices of top-level educational officials. The UNR has accumulated invaluable experience in creating a Ukrainian school throughout its existence, which requires further study today.

Опис

Теми

Новітня доба

Цитування

Заснування та діяльність Міністерства освіти в Українській Народній Республіці у 1917–1921 рр. / О. Пилипенко // Сіверянський літопис. — 2025. — № 2. — С. 43-53. — Бібліогр.: 11 назв. — укр.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced