Анализ особенностей психофизиологических показателей у студентов в процессе адаптации к учебному процессу в вузе
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Кримський науковий центр НАН України і МОН України
Анотація
Дослідження психофізіологічних особливостей 45 студентів 2 курсу медичного університету в процесі
їх адаптації до навчального процесу дозволило виділити 4 підгрупи студентів, які статистично значимо
відрізнялися за 15 психофізіологічними показниками. Середні значення показників у 58% студентів усієї
групи були нижче вікових психофізіологічних норм, що свідчило про незадовільну адаптацію. 40% студентів
(n = 18) були задовільно адаптовані до навчального процесу, маючи достатні характеристики мотивації,
працездатності і запам’ятовування.
A study of psychophysiological characteristics of 45 second-year students of the Medical University and their adaptation to training process was carried out. The students were divided into four subgroups having distinctions in 15 psychophysiological indicators at the level of statistical significance p<0.05. The mean values of 58% of students of the entire group were below the age psychophysiological norms, indicating unsatisfactory adaptation. 40% of students (n = 18) were satisfactorily adapted to the training process, having sufficient characteristics of motivation, work and memory capacities.
A study of psychophysiological characteristics of 45 second-year students of the Medical University and their adaptation to training process was carried out. The students were divided into four subgroups having distinctions in 15 psychophysiological indicators at the level of statistical significance p<0.05. The mean values of 58% of students of the entire group were below the age psychophysiological norms, indicating unsatisfactory adaptation. 40% of students (n = 18) were satisfactorily adapted to the training process, having sufficient characteristics of motivation, work and memory capacities.
Опис
Теми
Оригинальные статьи
Цитування
Анализ особенностей психофизиологических показателей у студентов в процессе адаптации к учебному процессу в вузе / Н.М. Овсянникова // Таврический медико-биологический вестник. — 2013. — Т. 16, № 3, ч. 3 (63). — С. 92-95. — Бібліогр.: 8 назв. — рос.