Политико-административная система антерпренерского типа управлении природопользованием в современных условиях
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Інститут проблем ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України
Анотація
Рассматривается антрепренерская модель управления природопользованием, в частности экологическим маркетингом, в современных политико-административных системах. Усложнение социальной структуры общества, формирование плотной сети коммуникаций, глобализация культурного и экономико-экологического пространства потребовали поиска новых механизмов взаимоотношений между государством и гражданским обществом в сфере природопользования.
The entrepreneurial model of environmental management, and in particular environmental marketing in the modern political and administrative systems is discovered in the paper. The increasing complexity of the social structure of society, the formation of a dense network of communications, globalization, cultural and economic-ecological space require to search for new mechanisms of the relationship between state and civil society in the sphere of nature resources usage.
The entrepreneurial model of environmental management, and in particular environmental marketing in the modern political and administrative systems is discovered in the paper. The increasing complexity of the social structure of society, the formation of a dense network of communications, globalization, cultural and economic-ecological space require to search for new mechanisms of the relationship between state and civil society in the sphere of nature resources usage.
Опис
Теми
Цитування
Политико-административная система антерпренерского типа управлении природопользованием в современных условиях / Е.В. Садченко // Економічні інновації: Зб. наук. пр. — Одеса: ІПРЕЕД НАН України, 2014. — Вип. 58. — С. 302-311. — Бібліогр.: 4 назв. — рос.