Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Iнститут соціології НАН України
Анотація
The article presents analysis of the entrepreneurship stereotypes in the mass consciousness of Ukrainians. There are discussed the pattern of women’s life represented
in soviet and post-soviet public discourse, as well as the anti-feminist myths typical in
the mass media. The subjective feminine images constructed by women in order to
interpret their lives, professional, family and marriage status are described. As a result,
the author concludes that many businesswomen consider their self-realization in
business as the ‘cultural trans-regression’ form and way to overcoming gender borders.
Опис
Теми
Мнение эксперта
Цитування
Стереотипы предпринимательства в массовом сознании: гендерный анализ / В. Суковатая // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2001. — № 2. — С. 131–143. — Бібліогр.: 13 назв. — рос.