Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента

Завантаження...
Ескіз

Дата

Автори

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Iнститут соціології НАН України

Анотація

The author provides an overview of key tendencies in the corporate social responsibility (CSR) concept development, including Ukrainian experience. Definitions, development stages, and core structural elements of CSR are reviewed in the article from a perspective of value based management as to profitable international organizations. The author defines corporate social responsibility as a principle within a new stage of contemporary management where humanistic values prevail over pragmatic ones and lead to a new comprehension of business model in the world.

Опис

Теми

Цитування

Корпоративная социальная ответственность как принцип ценностно ориентированного менеджмента / С. Буко // Социология: теория, методы, маркетинг. — 2006. — № 2. — С. 149–158. — Бібліогр.: 11 назв. — рос.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced