Writing for international audiences
Завантаження...
Дата
Автори
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Центр наукових досліджень та викладання іноземних мов НАН України
Анотація
The present paper deals with writing for international audiences from the perspective of
“localizing international”, “internationalizing the local” and overall
“humanizing”communication. Issues regarding using plain language, expressing time,
date, as well as (im)personalizing devices, linearity and sentence length, culture specific
elements are considered. Special attention is given to avoiding fuzziness and ambiguity.
В статье рассматриваются е аспекты письменной коммукации на английском языке в свете национального и интернационального и гуманизации общения. Анализируются особености упрощения языка, обозначения времени, даты, выражения (де)персонализации, линеарного построения текста и длины предложений, релевантным вопросам лингвокультурного характера. Также уделяется внимание вопросам избегания синтаксической омонимии.
В статье рассматриваются е аспекты письменной коммукации на английском языке в свете национального и интернационального и гуманизации общения. Анализируются особености упрощения языка, обозначения времени, даты, выражения (де)персонализации, линеарного построения текста и длины предложений, релевантным вопросам лингвокультурного характера. Также уделяется внимание вопросам избегания синтаксической омонимии.
Опис
Теми
Цитування
Writing for international audiences / O.M. Ilchenko // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи. — 2009. — № 3. — С. 121-128. — Бібліогр.: 9 назв. — англ.